2 nov - Can miles truly separate you from friends?

Fryyyyser. Svinkallt är det här. Och jag har jättekallt på rummet. I helgen ska jag banne mig shoppa. Och det ska förhoppningsvis bli en varm jacka, skor, träningskor, träningskläder? och varma tröjor.
Men det ska vi nog kunna lösa i helgen. 
Veckorna här är lite sega ibland. Man lever på helgen liksom. Julia kanske ska komma och hälsa på mig med i helgen. Det ska bli kul! 
Idag jobbade jag 6-19. Som igår...  Lagom segt. Dom hade gått och lagt sig "rätt" sent ska VM. Efter klockan 23...Det är så konstigt. Så jag trodde jag kunde sova lite på soffan även att jag började kl 6. Men L vaknade tidigt och var skittrött. Jag gjorde allt för att få henne sova. Men neej det ville hon inte. Så hon vaknade på fel sida idag. Men efter hennes tre timmars nap senare så blev det bättre. Z har dansklass på tisdagar. Så då är det 1 timma mindre man behöver underhålla dom. Och det är skönt. När L är på bra humör är det inte alls svårt att underhålla henne. Då är det riktigt kul! Vi har börjat leka "var sitter dina kroppsdelar" Jag vet inte om det är normalt att det ska vara roligt i den åldern (Mamma??) men hon gillar det. Jag frågar alltså var hennes tår är så pekar hon och sådär. Jag har världens sötaste video på henne. Som jag önskar jag kunde dela med mig av... 
Sen har vi också haft danceparty med Lady Gaga. Ungarna kan dansa runt i nästan en timma till Lady Gagas låtar :) Jag vet inte om jag har sagt det men Z var utklädd till Lady Gaga på Halloween. Så himla cool var hon. Det blev värsta uppståndelsen runt henne på skolan när hon kom utklädd i fredags. Och hon gick fullt in med att posa för alla kameror som kom fram. Det var så roligt! Önskar jag kunde dela med mig av dom bilderna med. L var utklädd till apa. 

Nästa vecka ska jag ju vara ledig lite med :) vilket känns riktigt skönt. Blir som höstlov för mig.
planen är nog att vara hemma tills på lördag eftermiddag (och spendera lite tid med Madde, hennes värdföräldrar är också bortresta) Och sen åka till boston och hälsa på Emma :D Och stanna där tills på tisdagen. Åka hem och vara ledig tills på torsdagen. Kanske hinna gå på något museum? Eller Ikea kanske? Haha. 
Så det ser vi fram emot. Måste bara boka bussbiljett och så

Nu har jag inte Skypat med någon på ett tag med. Lite med Robin i typ torsdags. Men jag saknar alla jättemycket! Familjen, vännerna, frisksportarna (ni är mina vänner med iof!!!)
Men jag blir riktigt ledsen när jag kommer på att jag inte kan vara med på Nyårskursen, Megahelgen, Branäs..... Allt. Alla dom grejerna som står så himla nära mig och mitt hjärta. Som betyder så mycket. Och Emily som passar på att flytta tillbaka till värnamo när jag inte är där. Arne som beställer 3D glasögon (varför?! Någon som vet?), cirkusbarnen, riksläger i Forsheda?!... Alla mina bästaste vänner som bor i Göteborg numera och har startat deras nya liv, jag är inte ens där. Mina bröder...
Jag kan inte nämna alla jag saknar. Jag saknar sånt som jag inte trodde jag skulle sakna.
Det jag försöker säga är att jag saknar er. Mycket! 
<3
Skype snart?


Veckans Pao Ord! (egentligen förra veckans)
Tack Pauline! (sådan liten grej som verkligen hjälper)






Nu blir det förhoppningsvis Glee S02E06 Om jag har lite tur. Annars får jag se det imorgon. 



Agnes

Vad har du för kamera? :)

2010-11-03 / 15:46:42
Emma

Haha. Vill du till IKEA så ska vi nog kunna ordna det. Söndagen åker vi upp till Boston iaf. Bara så du vet ;)

2010-11-03 / 17:34:13
URL: http://stollig.blogg.se/
CarroH

Du har också startat ett nytt liv!!! Eller en ny fas av ditt liv, rättare sagt. Hoppas jag på att också kunna göra snart....Förstår helt & hållet vad du menar med att det är på helgen man lever...Kramix

2010-11-03 / 17:39:36
Karin

Hej gumman!

Jag började bli riktigt orolig, eftersom jag inte hört av dig... bara du och jag...på ett tag. Jag saknar det! Det måste bli skype snart. Vi har lov och jag kan koppla upp mig lämplig dag (torsdag-tisdag) men måste veta ungefär när t.ex. efter klockan 20.00 (svensk tid)



Och ja, barn gillar det där med kroppsdelar. Du kan sjunga "Head, shoulders, knees and toes", "Itsy bitsy spider"," Var är tummen"...på engelska???

Du kan rita gubbar på stora papper, rita runt hennes fot/runt din fot på papper, eller hand. D

u kan rita öga näsa mun på dina fingertoppar och spela fingerteater

2010-11-03 / 18:51:21
Nils

Vad tråkigt att du har så kallt på rummet. Du får ta och köpa dig varma kläder. Vad kul att du ska få ledigt. Hoppas du år det kul då!

Vi saknar dig också!

KRAM!

2010-11-04 / 08:30:12
URL: http://nilshammarang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback