17 nov - You with the sad eyes

Nu ligger jag och kollar på nya Glee. Så jäkla bra. Sen blir det att kolla lite på en HP film. Vi laddar hårt inför fredag då det är premiär här i NY. 
idag har det varit en riktigt bra dag! Barnen har varit glada och så. Dom verkar ha haft det riktigt bra på sin semester. Föräldrarna är sjukt trötta dock, disney world kan nog vara ganska så hektiskt. Jag fick en tröja med musse på. Så det var gulligt av dom!
Jag tog en runda med mina nya träningskor med. Fick inte skoskav.

Dagen har gått fruktansvärt snabbt hur som helst. Fast ändå så har den varit jobbig. 
Vi lekte i parken och Z ramlade av gungan... Inte kul. Hon släppte typ taget i en hundradels sekund och ramlade bakåt och skrapade i rumpan i marken. Hon skrek över hela parken... Men jag kunde lugna ner henne efter ett tag, kände mig dock som vääärldens sämsta au pair när det hände. Stackarn kunde inte sitta heller...
Och ni måste förstå att den här tjejen är en Drama queen. En riktig drama queen på 4,5 år. Hon gillar att ställa till med en scen. Så när hon gråter vet man aldrig om det är på riktigt eller om hon bara gör en scen. Det är lite jobbigt. Nu förstod jag att hon skadade sig förstås. Men annars är det svårt.
Hur som helst så var detta min första "olycka" med något av barnen (lite större då) och jag var skitnervös över vad mamman skulle säga. Om hon skulle bli arg eller så. Och jag tänkte typ "aja jag klarade iaf mig i 6 veckor..."
Men hon tog det bra. Förvånadsvärt bra. Och hon satt och pratade med mig när jag kom hem och frågade hur jag hade haft det och sådär. Tog med thai mat gjorde hon också. 
Så ibland klagar jag för mycket. Dom är bra, för det mesta...

Här har jag gjort en hemsk videoblogg. Haha. Jag pratar om vädret..? och att L gått på pottan...? (Tro mig det är en stor grej i det här huset!) Sen säger jag att vädret är konstigt och att allt är dåligt. Men jag menade att det var ganska bra. Äääh jag är väl lite sinnesförvirrad. Men vad gör det?
Anledningen jag lägger upp den är för att min lilla skrattar så sött i bakgrunden hela tiden. Hon säger också hejdå till er. Hon var verkligen på toppenhumör hela dagen, sa hej till exakt alla vi mötte. Satt och vinkade och gav löv till främmande människor. 





Förresten Mamma! (och ni andra med braiga ideer) idag samlade vi löv i parken och tog hem dom. Målade på baksidan och tryckte sedan på pappret, det var ganska populärt. Dom älskar ju samla löv och måla så. Vad finns det mer för pysselgrejer och lekar man kan göra?

Markus

Som sagt. Mer videoblogg! Det gillar vi. Poängen med en videoblogg är ju ändå att man ska prata så länge som möjligt om så lite som möjligt. Så det gör ingenting dom dagarna det inte har hänt så mycket.

Här är det minusgrader på morgonen numer, men ingen snö, i alla fall inte i Stockholm.

Jag har inte råd att gå på HP-premiären, får stå ut till löning. Jag har precis lyssnat igenom hela sista boken på bokband så man är ju sjuukt taggad. Ha det bäst! Vi hörs.

2010-11-18 / 07:28:39
Eije

Tje Lisa!



Vilket spännande liv du lever på andra sidan Atlanten. Lite skrapade rumpor hör till lekparker och skönt att det stannade vid det. Swings are no kings and can be very foxy.

Du är förmodligen expert på att trösta. Själv ställde jag till det med att låta tvättmaskiner förvaras i vår samlingslokal när en granne skulle ha fest där i helgen. Inte så uppskattat när jag ringde upp henne och sa att då blir ni rena och kan festa hela natten. men problem är till för att lösas och det gjorde jag.

November är pest men nu har jag fixat ala utvecklingssamtalen och det kortaste tog 8 minuter.

Inte lätt att vara tjej i åttan och söka sig själv iden snurriga motsägelsefulla värld vi lever i.

By the way, vill du ha ett bildbehandlingsprogram så kan jag skicka det.

Hör av dig på mejlen.

Ha det och glöm inte att följa med i den amerikanska inrikespolitiken.



Kramar på smsspråk

MoM

2010-11-18 / 20:20:04
Karin

Hej min lilla gumma!

Om någon kan handskas med en drama girl, så är det du. Du kan väl spela med på skoj.

Jag ska nog komma på lite pyssel. jag skriver ett mejl... men vad har du tillgång till för material hemma? Lim, stora papper, färg, play dohlera? Det kan du förresten tillverka. Och så var det skapa av naturföremål. Kommer du ihåg Nils krokodiler? ... gjorda av pinnar.

Vi hörs!

puss och kram från mamma

2010-11-18 / 22:11:57
emily.

du har fått mej återigen till tårar.

ja saknar dej! de e tugnt .

förltå att ja inte hört av mej på länge .

de har varit jobbiga fyra veckor .

ja ska skriva ett långt mail till dej .

för nu e ja hemma i vmo .där ja har ett bra internet sopm funkar som de ska å går fort .

flickan låter assöt .din engelska låter oxå riktigt bra! härligt!! :D de va ju de du ville .

pyssel finns massvis att göra . kan fråga mamma me .

de man kan göra me e att måla löven å sen lacka övert dom .

så kan ni sätta upp dom på väggen eller nåt sånt .

då håller färgen och dom glänser lite :D

i love u!

em.

2010-11-19 / 10:52:34
Nils

Du tar hand om barnen bra, tycker jag. Jag hoppas du kommer på något mer pyssel. Videoblogg är en stor succé! Jag hoppas du kommer fortsätta med det.

Jag saknar dig!

KRAM!

2010-11-20 / 18:42:12
URL: http://nilshammarang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback