10 nov - You can't always get what you want. But if you try sometimes, you get what you need...

Alltså, vad glee är bra! Jag såg avsnitt 6 precis av säsong 2. Jag kommer på mig själv att jag ligger och småler. det programmet är verkligen uppmuntrande! Haha men som sagt, jag tycker det är bra. Jobbigt att behöva vänta i en vecka på nästa avsnitt dock.

Just nu sitter jag och håller på med musik och filmer till min Bostonresa. Det går väl sådär skulle jag säga. Vill verkligen inte åka buss jättelänge utan film... Och min dator blir helt seg av att jag konverterar filmer. Blir lite lätt irriterad! Önskar jag hade Bobin här som kunde hjälpa mig. Om det inte funkar så lär ju du få ett skypesamtal imorgon broder!

Idag har dagen också gått snabbt. Z hade playdate, utmärkt sätt att döda tid på :) Nää men mitt jobb är ändå rätt skönt faktiskt. Om imorgon jobbar jag bara till kl 12 och sen är jag ledig! Semester i USA. Inte helt fel.
Z gav mig en väldans massa kramar idag när hon insåg att hon inte kommer träffa mig på en vecka. Sådana småsaker värmer faktiskt lite. Z och jag lekte en lek tidigare idag då hon hade gömt lappar med alla i familjens namn på jag trodde jag hade hittat alla (mamma, pappa , Z och L) Men hon tyckte jag var knäpp för jag hade ju glömt mitt egna namn. Så hon ser mig tydligen som en i familjen!
Och L söker verkligen tröst hos mig nu. När hon gråter och sådär. Och jag kan få pussar och kramar när som helst. Så det är också skönt. Det blir bättre! Att föräldrarna är lite heybaberiba får jag väl vänja mig vid.

Imorgon ska jag in till stan med Madde, och vi ska försöka ta oss igenom all shopping som behövs göras tillsammans. Så håll tummarna :D Annars får jag väl shoppa lite i Boston. Men det är väl inte hela världen...

Sen när jag kommer hem på tisdag så har jag en ledig dag kvar på onsdag. Så då skulle jag vilja ta mig till ett museum eller något sånt. Turista lite. Det behövs faktiskt! 

Vad ska jag skriva mer... Min värme funkar numera! Så jag har inga frostskador längre. Känns skönt.
Och just det, ibland drabbas jag av hemlängtan... Eller saknad. Vet inte riktigt. Fick mail av min låtsas mamma, mega helgen är på gång, facebook som visar vad alla andra gör... Hur obetylig kan en liten människa kan vara, i mängden?
Jag saknar alla! Jag saknar allt.
MEN
Jag vill inte åka hem och jag skulle sakna alla här om jag åkte hem. Jag har det bra. Jag har fått underbara vänner. 
Men jag tror att jag är en ganska känslosam människa, Kanske... jag har ingen aning om det är bra eller dåligt. Men ibland går det en över huvudet. Det finns så många människor som jag verkligen tycker om och vill att dom ska må bra. Till och med sånna som jag inte ens känner speciellt bra. Men sen är också min sämsta egenskap att höra av mig. Skriva mail och sådär... Och det hatar jag med mig själv. Jag vet inte hur det blev så.
Äh jag vet inte hur jag ska förklara... Det är rörigt i mitt hjärta.
Jag lider nog av någon konstig beslutångerst-förmångakänslor-dåligpåatthöraavmig syndrom. 
Dom kanske har några piller mot det här i USA? Skulle inte förvåna mig! Dom har piller mot allt här.

Såhär fint var New York idag. Min Iphone räcker egentligen inte till...







Markus

Skulle du vara känslosam? Nu förstår jag inte hur du menar. :D Just det är en av sakerna som är så himla fint med dig. Att du bryr dig så mycket om allt och alla. Det är liksom lite det som är Lisa för mig.



Att på nästa avsnitt av en serie är sjukt jobbigt. Jag förstår inte hur man orkade förr i tiden.

2010-11-11 / 07:30:29
Carro

Heybaberiba??? Låtsasmamma??? Jag förstår inte alltid ungdomsspråk...:-/



& ja, du e skitdålig på att höra av dej men de e du inte ensam om. Jag älskar dej ändå :-)

2010-11-11 / 07:51:56
Nils

Vad fint det är i New York. Jag tycker det är kul att man hör av dig över huvud taget.

Stora megabamsekramar!

2010-11-11 / 19:03:39
URL: http://nilshammarang.blogg.se/
Karin

Inte behöver du känna att du ska svara på alla mejl du får!!!

Du är i New York för att uppleva saker, se nya platser, gå runt, möta människor mm. Du ska inte sitta klistrad vid en dator när du är ledig! Det är så kul att läsa din blogg. Det räcker gott och väl. Kul med lite video också!

Vi här hemma, kan skriva till dig.... eftersom vi sett det mesta i våra respektive hemstäder.

Hoppas du får en härlig "semester".

Skype innan dess?!

kramar från mamma

2010-11-11 / 21:53:51
birgitta Hammaräng

Hej Lisa!

Va skönt att du har fått varmt på ditt rum.Mitt råd är : Strunta i hemlängtan.Här finns allt kvar. Lev i nuet! Njut så mycket du kan av detta året.

Har du inte någon undervisning i engelska?detta undrar en gammal lärarinna

Många kramar från mormor

2010-11-14 / 10:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback