1 nov - Save the last dance for me

Förlåt för dålig uppdatering. Men helgen är så helig så det känns som man inte hinner med annat än att ha kul! Och sova då... :) Men helgen har varit bra. Gick alldeles för fort dock. Jag jobbade ju i lördags med så det blev ju lite mindre helg helt plötsligt.
Idag har jag jobbat lääänge. VP är bortrest igen och jag får börja jobba senast kl 6 som när han var i Kina. Och idag jobbade jag till kl 7. För min VM hade tur och kom ifrån tidigt på jobbet. 
Den lilla är fortfarande sjuk och hon hostar tills hon kräks. På riktigt. Har fått torka mycket idag. Men annars har det varit bra. Idag har det känts som den lilla har tyckt om mig extra mycket. Jag har fått kramar och pussar hela tiden. Kanske hatar hon mig inte ändå? 

Men helgen i stora drag. I fredags var jag, Madde och Natta på restaurang och åt. Eller dom åt och jag tittade på (hade ätit med familjen) Sen mötte vi upp Sophie och hennes pojkvän som är i stan och drog och bowlade. Jag hade skitkul! Men var riktigt dålig på att bowla... 

Madde och jag:


Madde gör en spärr! Den första och sista eller hur var det? (säger jag som också bara fick en)


Nathalie laddar.


Sen på lördagen blev det maskerad! Halloweenfest. Vi började kvällen hos två unga män som jag har fått lära känna. Jättetrevliga och har Empire state building precis utanför fönstret. (på riktigt! Väldigt nära. Ska ta en bild på det nästa gång jag är där!) Sen gick vi till ett uteställe. Det var sjukt mycket folk ute och alla var utklädda. Det är konstigt hur annorlunda det är här! Vilken känsla när man står mitt i NYC och alla runt om kring en är utklädda. Och vad folk går in för det!

Änglen Madde, Nerden Nathalie och jag som Ladybug.






Sötaste paret Sophie och Christoffer.


Peter, en av killarna som bor i den grymma lägenheten.










Och på söndag så gic kvi på Bio. Först Jackass 3D och sen Saw 3D... Var det en bra ide? Njaae. alltså Jackass var ju ganska kul. Påminde mig om när jag, robin, sebastian och alexander brukade kolla på Jackass när vi var små. Och Saw... var inte speciellt bra. Alltså... Alla är ju läskiga och så. Jag hatar dom. Men dom första är ju ändå rätt bra. Bra handling och det känns läskigt. Nu var det mest äckligt. Fast jag var rädd ändå. 
Efter bion så skulle vi se den stora Paraden som går igenom NYC. Trodde vi. Det var så fullt med folk så man knappt kunde röra sig. Och såg gjorde man inte heller. Men fast var man. Vi såg dom stora grejerna som typ stora sklett som folk hade byggt upp. Men inga utklädnader typ... Vilket vad tråkigt. Men å andra sidan var alla i publiken med utkäldda så.

Jag okar inte lägga upp halvdåliga bilder på paraden (heldålig till ock med! ) 
Men nu vet ni varför jag inte har hunnit att blogga. Jag har haft helg. Nästa helg måååste jag shoppa. För dom där 23 graderna vi hade förra veckan som jag gick runt och skröt med är som bortblåsta. Nu är det svinkallt här.


birgitta hammaräng

Så roligt att läsa din blogg . Du verkar redan ha jätteroligt Vilket ömhetsbevis du fick av lillflickan.Du har kloka tankar om dina arbetstider. Tack för brevet som vi fick idag.Jag är lite orolig över att du har kallt på ditt rum.

Du är världens goaste tjej. Kram mormor

2010-11-03 / 17:04:33
Eije

Your blogg is nice reading.



Fastän du får slita hårt verkar du hinna med en massa kul också.

Nästan lika roligt som när jag var i skåne och höstade. Nu blir det lite stökigt i USA när demokraterna förlorade majoritet i representanthuset. Hur går det med språkskolan? Jag har ett Adobe Photoshop. Vill du att jag skickar en kopia?

Förresten vem är dj:n?



Kramar

Morfar

Det är så dåliga program på tv så till och med jag skriver hellre några rader till dig. Här hos oss sägs det i media att det går dåligt för USA. Märker du det på något sätt?

Har du fått kläm på vad pappan jobbar med? Är han halvkines som åker dit så ofta?

Du klarar dig bra, vad annat var väntat, men snart får du uppleva när det blir blizzard och 2 m snö.

Här hos oss är det mörkt och regnigt men eftersom NY ligger på ungefär samma breddgrad som Rom är väl dagarna ganska långa.



2010-11-03 / 20:24:18
Nils

Vad kul du verkar ha haft det, men jag har det roligare. Nu är Olle och hans familj på besök till på fredag. Det har varit jättekul. I måndags var jag sjuk och hade 38 graders feber, men i tisdags sjönk den till 37 och igår mådde jag bra.

Ha det så bra!

Bamsekramar!

2010-11-04 / 08:22:45
URL: http://nilshammarang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback