8 dec - It's a new dawn, it's a new day, it's a new life for me and I'm feeling good.

Alisa. Är mitt namn nu för tiden... Z säger inte Lisa. Hon säger Alisa... Och jag försöker gång på gång.Och hon " Men jag säger ju det... Alisa" Föräldrarna försöker rätta henne med. 
I början när jag var här sa hon rätt, ibland Alisa. Och nu är det bara Alisa... Hon kan inte ens säga Lisa. 
TRODDE jag. Men sen kom hon hem från skolan och sa att dom hade haft en Miss Lisa på besök. Och att det var samma namn som jag har. Fast med Miss framför... 
Jag tappade hakan. Och försökte rätta henne. Men Nepp, det går inte. Så tyvärr mamma, Alisa är det nya Lisa.
Jag bryr mig inte så mycket egentligen. Det gör inget, jag reagerar på Alisa med. Hon kallar mig Cutie-Head, Silly-goose, cutie-puff, sweetie med. Men Alisa börjar sprida sig. För när hon pratar om mig så kallar hon ju mig Alisa. Så hennes kusiner, andra nannys och hennes kompisar kallar mig också Alisa.

Z har haft playdate med sin "pojkvän" idag. Eller förlåt mig, hennes "Man". Dom gifte sig idag nämligen.
Vi är uppe och leker i hoppborgen. Jag leker med L utanför, Z och hennes pojkvän leker. Men plötsligt hör jag dom säga "let's get married" Och så bråkade dom lite om hur man gjorde när man gifte sig, men kom fram till att man iaf dansar. Så då famnade dom om varandra och började dansa vals inne i hoppborgen. Jag höll på och dö! Haha. Så söta är dom!

Här är min lilla julgran jag fick idag. Jag klädde den omsorgsfullt i två minuter. Men den ger mig helt klart lite julkänsla.






Längtade lite extra efter dig nu när megahelgen var Pauline!

Pauline

Saknar dig massor också...

men vi ses ju snart... du kommer ju hem nästa Höst..



puss

2010-12-09 / 10:52:35
Karin

Ja, så kan det gå. Det kanske är positivt att du är Alisa. För henne är det säkert så att hon känner att det är DU! Helt Ok smeknamn, tycker jag.

På svenska kunde man ju tänka sig en hel del sämre smeknamn/öknamn.

Jag ser fram emot Skype!

kram från mamma

Ps. söt gran! Ds.

2010-12-10 / 17:45:05
Nils

Fin gran! Trevligt smeknamn!

Ha det så bra Alisa!

KRAM!

2010-12-11 / 18:34:51
URL: http://nils.hammarang.se
Eije

Lisa Alisa, vilken härlig kombination. Jag förstår att du har fullt upp, men återigen, vilken kanonplats du fått. Om du kan se på webbtv kan du kolla på www.ovk.se efter den 18 december så får du se mig som programledare i ett frågeprogram. Min skola förlorade, men vad gör man inte för att komma i tv.

bra att du förser oss med plusord som cutie head och cutie puff. Blir användbart i mina klasser.

Hörs snart igen cuti head



Eije

2010-12-11 / 18:53:32
URL: http://s

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback