6 dec - I get a little lonely everyday around this time

På tiden va?
Hur är läget?

Jag har haft en toppen helg och en bra start på veckan måste jag säga.

Helgen började med att jag gick med min värdfamilj och köpte julgran och julgranskulor. Det var så mysigt! Där snackar vi riktig julkänsla!
Sen hade vi myskväll hos Madde. Vi kollade på film och ptarade. Fast Madde sov mest.
Sen på lördagen så träffade jag Petrick och vi hängde lite, shoppade klocka till deras lägenhet (men misslyckades lite) Och sen så kom Sophie, Madde och Nathalieoch vi hade en riktigt trevlig kväll allihopa!
Söndag var det mys i NYC med Sophie. Vi gick runt och kollade på julklappar och bara pratade och frös ihjäl. Bryant Park är verkligen mysigt såhär på julen! 
Sen begav jag mig till Times Square för min värdpappas överraskningsfest. Han fyllde 40 i söndags och jag kände att det var trevligt av mig att komma med. 
Det var lyckat och trevligt. Alla ca 10 ungarna var galna i mig. Så jag höll på att dö på slutet. Har nog aldrig varit så populär! Barn grät för att dom inte fick sitta jämte mig... 
Och ja, det var massa ståhej. Men det var trevligt ändå. 
Deras familjer är inte allt för trevliga, dom är lite fina i kanten ibland. Men jag struntade i det och tänkte på något roligt istället :P

Idag har jag jobbat förståss. Vi gick på bio nu ikäll. Såg Tangled. Den var riktigt bra gjord tycker jag. Jag tror jag och min värdpappa upskattade den mer än var barnen gjorde. Haha. 
Och nu när vi skulle hem tog det en evighet! Barnen fick verkligen allt dom pekade på. Leksaker och godis från automaten, Bullar och pizza... Jag hade aldrig gått med på det! Och min värdpappa är verkligen slö... Pratar mycket, går långsamt, stannar överallt. Och det är han som frågar barnen "vill ni ha det här" klart dom säger ja då? 

Som Z uttryckte sig "It look like christmas in here!"











Det här är mina barns kusin. Är han inte lite lik en ung Nils?
Jag har ingen aning om jag får lägga ut honom. Men kom igen! Visst är han lik?!?!








CarroH

Ditt bästa inlägg hittills! Jisses vad du får vara med om alltså. Vilket julpynt :-S Barn som gråter för att dom inte får sitta bredvid dig..! Och jag kan riktigt höra din värdpappa..."D'You want this..???"

Jag trodde att det VAR Nils!!!

KRAM!

2010-12-07 / 07:54:01
Isabelle

Vilken stor och amerikansk julgran! och jag gillar hatten i toppen! ;D

2010-12-07 / 08:17:05
Per

Mysigt, härligt, finikantigt, jullikt juligt & Nilslikt! KRAMIGT! /Per

2010-12-07 / 14:18:59
Markus

Jag vet inte om det år att tävla i jul men USA måste hålla alla världsrekorden. Just alla olika högtider du får uppleva verkar sjukt häftiga. Allt är verkligen större och mer i USA. Sjukt fina bilder. Jag hade tänkt försöka fånga dig på skype någon dag i veckan men du är ju aldrig inloggad samtidigt som mig. Jag får väl helt enkelt vända på dygnet. :P Ha det bäst!

2010-12-08 / 00:06:24
Nils

Vilka fina bilder! Vår julgran är inte så fin, men den är fin i alla fall. Jag vet inte riktigt om jag tycker han var så lik mig. Men det får man väll tycka som man vill.

KRAMAR!

2010-12-08 / 16:43:40
URL: http://nilshammarang.blogg.se/
Karin

...fast Nils är sötare.

Ja, jag vet att jag inte är objektiv.

kram från mamma

2010-12-10 / 17:53:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback