28 dec - Four hands and then away

Har jag världens jobbigaste VP ibland eller?
JA, det har jag.
Dagen börjar med pulkaåkning och ute i snön. Z är på dåligt humör. (VP är med och leker) Han mutar med en kaka, två till och med tre kakor om hon ler på en bild som han så jäkla tvunget ska ha. Inte ens det går. Ge upp! Din unge är trött och sur (för att hon inte får som hon vill, för att hon har solen i ögonen, för att hon är för varm eller kall....) Och det gör han precis när jag sagt att det inte blir några kakor innan vi ätit lunch.
Efter lunch ska min VP till Home Depot och köpa massa till renoveringen. Varför ska vi med? Barnen vill för det låter så kul.... Men neej. Det tror inte jag. Det är liksom ett byggvaruhus.
Men vi ska åka, och direkt ska vi åka. Jag kränger på tjejerna kläderna snabbt som fasiken, för VP vill ju åka NU. 
Vi går ner. Och då börjar pappan skotta. Va? Okej att du måste ta bort snön på bilen och runt. Men du behöver ju inte skotta hela jäkla parkeringen. Men jo det ska han. Ungarna blir sura av att vänta förståss. 
L somnar på vägen dit, så hon får ligga i kundvagnen och sova. Känner jag mig som världens sämta au pair? Ja.
Z är uttråkad på 5 min. Kollar på youtube klipp på iphonen. Och jag dör lite av uttråking...
Efter två timmar av spikar, lampor och skitsaker så säger min VP att nu ska vi åka hem.
Ytterligare TVÅ timmar efter det så var vi på väg till kassan. Alla ville hem. Men min VP kommer på det ena efte det andra. Går in på nätet för att kolla det. Osv. Dålig planering. Inte bara dålig planering. Utan Kass planering. 
Väl ute i bilen så spänner vi fast tjejerna. Sura som dom är. 
Åker i väg.. Efter två minuter kommer han på att han glömde köpa något. 
Jag trodde han skojade. Men nej det gjorde han inte. Tillbaka igen. Jag och tjejerna sitter och väntar på honom i 15-20 min. Sen åker vi hem. Alla vill hem. 
Men då kommer min VP på att skulle det inte vara kul att åka förbi A&P och köpa varsin Kram Björn? 
Tjejerna har inte sagt något om det, inte nämt det alls. Men då ska han komma på den idén. Jaha. Varför? Vi vill bara hem.
Men tjejerna vill förstås ha dom. Så ut ut bilen och i slasket igen. Växla pengar och hålla på. 
Sen fastnar vi i världens trafik på vägen hem. 
Har aldrig varit så irriterad någon gång tror jag. Skitsur blev jag.

Men nu är jag glad igen. Jag var inne och fikade med mina kvinnor ett tag, kvällen räddad!
Nu sängen :) Godnatt!


Kakorna som vi dekorerade igår




CarroH

A men de var väl inte så farligt?? Hahaaa han verkar ju helt otrolig!!! Mållös lixom...

2010-12-29 / 09:38:59
Markus

Haha, shit vilket argt inlägg. :D Det känns ju inte som en överdrift att påstå att du faktiskt är tvungen att ta hand om tre barn istället för två. Vilken kille!?!

2010-12-29 / 10:24:18
Nils

Han var värre än vad jag trodde! Shit!

KRAM!

2010-12-29 / 19:24:23
URL: http://nilshammarang.blogg.se/
Karin

Ja, vad ska man säga? Skulle ungarna med bara för att han var ledig och kände att han måste vara med barnen då? Krambjörnar... hade han dåligt samvete för att det inte var så barnvänligt på byggvaruhuset? Ibland förstår jag inte hur män tänker... eller gör dom det?

kram från mamma

2010-12-29 / 19:48:04
Anonym

Ååå Lisa jag saknar dig jätte mycket på stensund... Du är en sån härlig människa!



Gott nytt år Lisa! Fastän du inte har firat nyår än. Kom ihåg att du är bästa och att du mer eller mindre finns i alla Nyårkurs deltagares hjärta!

2011-01-01 / 01:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback