27 dec - I just want to tell you nothing you don't want to hear. All I want is for you to say "Why don't you just take me where I've never been before"

Nu är väl julen Officiellt över?
Och vad står näst på tur, nyår. Längtar till nyår är över med på ett sätt. Så jag slipper ha ångest över att inte vara på stensund.

Så nu vet jag att många undrar, hur var julen egentligen? 
Skulle det gå som jag hade fruktat? Skulle det bli hemskt?
Och det ska ni snart få veta. Och ja. Tyvärr så kommer det nog bli ett långt inlägg. Men för tusan! Vad gör det? Onödig tid framför datorn lägger vi ju alla ändå. Så varför inte lägga ner lite mer tid?

Det börjar med Fredagen den 24e. 
Jag tog mig upp runt kl 8 för att kolla på Kalle Anka och skypea med familjen. Och det gick så bra så. Vi pratade och jag fick se alla. Sen funkade inte Kalle Anka att se över SvtPlay som jag hade hoppats. Eftersom jag var i USA. Vet inte varför men. Så jag fick kolla genom webbcameran. Och det gick mer eller mindre bra. Såg knappt något, men hörde allt. Och eftersom man har haft 20 år med Kalle Anka visste jag ju ändå vad som hände. 
Jag pratade med lite annat folk med, Tex Arne. Vilken killa han är alltså! 
Efter Kalle Anka så satte familjen mig mitt på Tv bordet och skulle börja öppna paket. Dom snurrade mig runt och visade vad dom fick. Jag öppnade några av mina paket med. Vi rimmade och hade mysigt. Kändes nästan som att jag var där. Så det var snällt av dom! 
Efter ett tag så fick jag ett sms av min värdfamilj att flickorna ville visa mig hur deras bubbelbad hade översvämmat i badkaret. Och jag som hade skypat länge med familjen kände att det inte gjorde något att vi la på. (Jag började dessutom bli lite frukost hungrig) Gick ner till familjen och bubbelbadet hade verkligen översvämmat hela badrummet! Nästan iaf. Det var lite kul.
Efter det gjorde vi oss iordning för att åka till Farmor och Farfar.
Väl framme så var jag förståss nervös. Men vi åt och hade trevligt. Den sidan av släkten är lite kaotisk på ett familjärt sätt liksom. Så det var mysigt!
Paket fick barnen inte för lite av. Dom fick massa paket av kusinerna och Farmorn och farfarn. Det var ett under att allt fick plats i bilen kan jag säga. Till och med jag fick två paket. ett från pappans syster (en liten fickspegel) och så fick jag en väldigt ful stickad klänning av farmorn och farfarn. Men det är väl ändå tanken som räknas? Så jag blev glad!
En av de ingifta var Irländare och musiker dessutom så efter maten och paketen så satt han och spelade och alla sjöng med. Riktigt mysigt! Jag fick sjunga några låtar på svenska själv. Och det spelade ingen roll att man sjöng fel eller dåligt. För det gjorde de flesta ändå. Jättehärlig stämning!
Sen åkte vi hem och var hemma runt kul 10. Då öppnade jag mina sista paket, myste lite. Kollade färdigt på sista minutrarna av Ensam hemma !. Sen kände jag att jag behövde något lite roligare eftersom jag kände mig lite ensam. Så jag satte på Magnus Betnér, för himla rolig kille det där! Och somnade till det sen.


Skypear med Familjen och öppnar paket. Helt okej!

Lördagen den 25e.
Runt klockan 8 hör jag några små elefanter springa upp till mig. Helt upphetsade av alla paket dom skulle öppna. Dom väckte mig och drog ner mig. Vi drack varm choklad och kollade på när barnen öppnade sina paket. Och OJ! Det var inte lite paket. Det här var då bara paketen från mig och föräldrarna. Och det är helt sjukt vad paket det var! Det finns inte i min värld att man får så många paket. Det var så många paket att L vägrade öppna fler efter hälften. Hon totalvägrade.
Alla blev väldigt glada för mina paket. Föräldrarna fick en tavla med bilder på barnen och en chokladask och små tomter som jag och barnen gjort tillsammans (fast jag skrev på dom att dom var från L och Z)
Tjejerna fick Rapunzel Barbies och Rapunzel Nattlinnen.
Jag fick också paket. Verkligen inget att hurra för. Jag kan säga att jag lade ner ganska många fler slantar och tid än vad dom gjorde. Men jag är bara glad att dom gillade det.
Sen åt vi en jättegod frukost med amerikanska pannkakor, fruktsallad, bacon, varmchoklad och sånt där mumsigt.
Efter det gjorde vi oss igordning för att åka till Mormor och Morfar. Det visste jag skulle bli annurlunda, eftersom jag firade thanksgiving med dom. Lite stelt. Väldigt fint. inte den här goda stämningen. men det var okej. Bättre än vad jag hade förväntat. 
Och här snackar vi ännu fler paket. Jag förstår liksom inte! Herregud. Dom har fått lika många paket den här helgen som jag fått under hela min livstid i princip. (kanske inte riktigt med, nära!)
Om det finns något som dom här tjejerna inte har nu så blir jag förvånad. Och L ville inte öppna paket efter ett tag, inte så konstigt känner jag. Så mycket som dom fick öppna.
Z var lite ohyfsad och slängde iväg en jättefin klänning som var svart/grå och skrek "not Pink" Skitsur. Då blev jag så in i helskottas arg. Så gör man inte. Och för en gång skull höll min VM med mig. Skönt. 
Mamma, gjorde jag sånt när jag var liten? Hoppas verkligen inte det!
Och det är bara inte då, utan det är jämt. Men men. 
Annars så lekte vi och hade ganska kul. Jag och min VP lekte kurragömma med alla barnen i den gigantiska källaren familjen har. Det var riktigt kul!
Sen kom vi hem rätt sent. Och jag kröp till kojs och var rätt nöjd över julen ändå. Lite ensamt men.


Tjejernas presenter.

Lite av paketen, det här är nämligen inte i början utav paket öppningen. Och sen tänker ni den här mängden av presenter tre gånger. Kära hjärtanes!

Söndag 26e.
Snö! Det hade börjat snöa. Mysigt!
Jag åkte in till NY och mötte upp Madde och Sophie på macy's och tillbringade en evighet att köpa nyårskor som jag inte hittade. Sen kommer vi ut i snöstormen. Tar oss ner till Burton affären och jag köper en ny Skidoutfit :D Oh vad lycklig jag är! Efter det hittade jag mina nyårskor lite snabbt. Och vi åkte upp till Madde. Åt mat och kollade på film. Och sen skulle jag ta mig hem i snöstormen. Oj! Mitt Pathtåg var 40 minuter försenat pga snöstormen. Ofta en tunnelbana blir påverkad av det? Den går ju under marken?
Väl i Hoboken får jag ta mig hem i knähög snö och världens blåst. Kaos var det! Bilar körde fast både hemma hos mig och NYC. Jag kunde inte öppna dörren för all snö.
Snö snö snö. kan säga att jag köpte Burtonkläderna i rätt tid!




Min nya Outfit!! 



Måndag 27e, Idag.
Jag fick sovmorgon. Och skypade lite med mina bröder. Z och L kom uppspringades och jag visade dom för min familj på Skype. Så söta är dom. Robin och Nils sa"fattar du verkligen vad dom säger?" För Z pratade om allt samtidigt och jättesnabbt för hon var så lycklig över att få gå ut och leka i snön. "det ser ut som sverige ute" Sa hon flera gånger.
Vi klädde på oss hela familjen och pulsade ut i ett fortfarande oskottat Hoboken. Hjälp vad dåliga amerikanarna är på att skotta! Dom har fortfarande inte skottat vägarna utanför...
Men vi hade det mysigt och kul. Tog oss hem och åt soppa och drack varm choklad. Sen gick vi upp här uppe och spelade x-box. Dansspel och sådär. När man rör sig framför en kamera. Men Projektor och allt hade vi. Riktigt kul var det. Vi spelade i några timmar. Kollade sen på en film på projektorn. Gick ner och åt mat och sen dekorerade vi kakor. Hela familjen hela dagen. Mysigt faktiskt!


Idag på våran oskottade gata.

Imorgon ska jag ha dom själv lite mer iaf. Och det blir ingen sovmorgon. 
Men ut i snön ska vi iaf. Man får ju passa på. Jag har har hört att det ska bli varmare igen nu till nyår... Lagom kul om all snö ska smälta bort.

Men det var min helg. Och den har varit riktigt mysig och bra. Så just nu har jag en lycklig klump i magen. Även om jag är lite ensam och Nyår på Stensund inte lär bli av. Oj vad jag kommer sakna det! 





CarroH

Ja då var det ju inte konstigt att dom fick vara på ett kontor och slå in paket en hel dag!

Jag kan inte minnas att du kastade presenter omkring dej men din lillebror blev skitsur o kastade en stickad tröja en gång ;-P Dock missade jag den synen.

Snyyyygg jacka du hittade!!!

Och du överlever säkert nyår också. Jag har varit sjuk hela julen och inte blir det bättre. Men jag har ingen feber så jag är med ändå. Men det suger ändå.

KramCarro

2010-12-28 / 09:08:06
Isabelle

Men det verkar ändå som att du hade det mysigt! :) Saknar dig! Var det Kinect ni spelade? Vi hade det på mega-helgen :D

2010-12-28 / 16:54:07
Nils

Jag kan inte komma ihåg att jag har kastat presener omkring mig, men enligt Carro H så har jag det. Jag br så hemskt mycket o ursäkt! Aja, det verkade som om du hade en trevlig jul iaf. Roligt!

Ha det så bra!

KRAM!

2010-12-29 / 19:18:16
URL: http://nilshammarang.blogg.se/
Karin

Du verkar ha haft en riktigt släkt- och familjejul. Skönt att du inte behövde sitta ensam. Du och Robin har aldrig kastat saker eller sagt att de var fula. Jag kan inte minnas att Nils gjort det heller. Däremot vet jag att Robin en gång klippte itu en tröja (ett famstycke till en tröja)som jag stickat till honom. Jag hade spänt upp de stickade delarna för att de skulle slätas ut, innan jag skulle sy ihop dem. Det var nog häftigt att klippa i och se hur det fläktes upp i ögglorna! Efter det slutade jag sticka tröjor till honom. Han var väl jämngammal med Z. Jag kommer ihåg att jag inte kunde låta bli att skratta. Han hade ju aldrig gillat stickade tröjor, så jag kunde ju faktiskt låta honom slippa dem.

kram mamma

2010-12-29 / 20:05:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback