21 dec - I turned my face away and dreamed about you

Vart tog den där helgen vägen?
Helgen såg alltså ut såhär.

Jag mötte Nathalie på fredagskvällen efter jag slutat jobba och åkte upp någonstans för att möta upp ett gäng på en bar eftersom Charlotte skulle åka hem. Så vi hade en mysig "avskedsträff" för henne där. 
Det var en mysig bar med live musik. Men Musiken var alldeles för hög. Så efter ett tag tog vi oss till en annan bar som var tiptop! Med massa rolig musik som man kunde sjunga högt till för att man kunde alla texterna. Så det gillade vi! Dit ska vi igen. Kvällen avslutade med att sova hemma hos Madeleine.

Lördag morgon gick vi upp tidigt för att hinna med en dag på IKEA, så himla mysigt att gå runt där och låtsas att man är på IKEA hemma. Sen åt vi köttbullar och det är ju inte helt fel det heller! 
Sen lämnade jag och Madeleine Nathalie i Brooklyn för hon skulle jobba och vi tog oss upp till times squere för att jag behövde gå in på Toysrus och Disney affären som är suuuuper stora. Men också smockfulla med folk. Jag och Madde klarade knappt det. Men presenter till värdbarnen var tvunget att fixas. vi fick stå i kö för att komma in på Disney affären. (himla turister alltså :P) 
Så nu blir jag besviken ifall mina småttingar inte blir glada för presenterna.
Efter det åkte vi hem till Petrick och fikade svenskt fika. Himla mysigt var det. Och övertrötta var vi med.
Efter en liten stund med männen så drog vi med oss Patrick och träffade Nathalie för att kolla på bio. Nya Narnia såg vi, den var mysig. Hade inga större förväntningar. Men jag tror inte riktigt att Patrick tyckte att den var något att hänga i granen... Sen tog jag mig hem till kära Hoboken.

Sov ganska länge på söndagen. Skypeade med mamma, Per och Nils.
Sen tog jag mig in till Manhattan och shoppade lite med Sophie. Som resten av NY också hade tänkt sig tror jag allt! Macy's var galet. Men jag hittade en bra present till Nils! :D
Vi strosade runt. Träffade en tjej som Heter Hannah. Gick lite på Urban. Köpte en mössa. En trevlig söndag helt enkelt. Sen mötte jag och Sophie upp Patrick igen för att köpa varm choklad och titta på film hos Petricks.
Mulan blev det. Har en känsla av att det inte heller var killarnas favorit film. Men äsch! Vad gör det?

Sen var helgen slut. Alldeles för kort! 
Och jag har också kommit på att det hade varit bättre om Julen i år inte hade varit på helgen. För nu tar liksom julen upp helgen och min lediga tid! Jättejobbigt. Man slösar värdefull tid. 
Visst julen är mysig med. Men det är skönt att vara helt ledig. 
Och nu när Z inte går i skolan är det långa dagar.

Idag har det varit en slapp dag. Mamman har varit hemma för vi har haft en playdate med 16 ungar hos oss idag. 16 st! Plus alla Nannies. Men det var lyckat. Så fick jag vara ledig på eftermiddagen sen när playdaten var slut. För mamman var ju hemma. Sen bakade vi lite kakor. Och sen åkte jag in till Manhattan för att träffa kvinnorna i mitt liv och fika lite. Och nu sitter jag här. Vilken dag va!

Igår var det en mindre kul dag. Eller den var lång. Jobbade 12,5 timmar. Och hade dom heeela dagen. 
Mamman och Pappan slog in presenter hela dagen. HELA DAGEN! 
Dom åkte till någons kontor och slog in presenter.... Tar det verkligen så lång tid?
Men annars känns det rätt bra. Barnen är glada i mig och sådär. När jag skulle gå idag så säger liksom Z "No! I don't want you to go. I don't want to play with mommy"
Så då känner man sig uppskattad. 
Tjejerna är så roliga. Och jag önskar jag kommer ihåg allt dom säger och gör. Men det går liksom inte...
Men här om dagen så hjälpte Z L med något. Och jag hör henne säga "L, you can ask me anything! Because I and Lisa are the only grown ups here. Because I am your big sister you know" Haha. 
Och vi är bäst på att göra "silly faces" Och "silly dances"
Så vi har kul för det mesta.

Idag ramlade L ner för trappan dock, inte kul alls. Mamman hade henne där uppe och jag var där nere. Och L började gå ner för trappan. Mamman märkte inte det och jag var inne i ett annat rum.
Min värdmamma hinner säga. L jag tror hon är på väg ner.
och jag börjar gå mot trappan. Och i samma sekund så hör vi världens brak. 
Då har hon ramlat ner för trappan. Världens blåöga kommer hon få. 
Men grejen är att hon försökte hoppa ner för trappan (pucko!) Hon leker det med sin pappa, hon älskar att hoppa. Och kan hoppa från nedersta trappsteget. Men inte mitt av trappan som hon försökte med nu. Usch jag höll på att få hjärtattack. 

Jul om bara några dagar. Va? Vart är min julkänsla? Glömde nog packa den när jag åkte. För jag hittar den inte. Men det kanske kommer? 
Jag saknar alla mina nära och kära massor. Om ni bara visste.
Och Nyårskursen. Hur fasen ska jag klara mig? Tur att jag har fina vänner här som är tiptop. Och det är tur att stensnud finns kvar. Och det är tur att mina vänner finns kvar med. Jag saknar er.

Nu till bilder då. Jag har varit dålig på att ta bilder i helgen så jag snor några av mina vänner ;)
Dom första är snodda av Nathalie och dom andra av Sophie






















Min nya mössa :D




CarroH

Om det är till nån tröst så kan jag berätta att jag inte heller har nån julkänsla. Not the tiniest bit. Oroar mig mest för hur jag ska hinna allt på jobb innan fredag. JA, snacka om att julen ligger dåligt i år!!! PussoKram Carro

2010-12-22 / 07:14:24
Nils

Många fina bilder!

Idag börjar vårt jullov. Det är skönt!

Jag hoppas att du ar det skoj!

KRAM!

2010-12-22 / 13:18:55
URL: http://nilshammarang.blogg.se/
Isabelle

Det är kul när du lägger in bilder! ^^

2010-12-22 / 14:56:40
Karin

Bra att du skaffat en rejäl mössa. Det gillar jag :)

2010-12-23 / 18:46:01
emily.

galet kvinna va långt hår du fått!! :D

mitt har åkt av. finns bilder på bloggen .

e rätt skönt faktiskt .men lite ovant .

du e iaf assnygg i ditt långa :D

2010-12-23 / 19:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback