2 dec - The most wasted of all days is one without laughter.

December. Redan.. Sjukt!

Så vad händer? 
Förra natten vaknade jag runt 4 snåret av att mina värdföräldrar sprang runt i lägenheterna och smällde i dörrar och höll på. Julpyntade och städade gjorde dom visst? VA? vem gör det mellan 4-05.30 på morgonen? 
Tydligen dom! Och sen mellan 6-7 så tog min värdmamma ett samtal i rummet jämte mig. 
Usch jag var så sur. Och mitt humör blev ju inte direkt bättre när det var storm och regn ute. Man kunde knappt ta sig någonstans! Med barnvagn också... Sjukt sur var jag.
Och min yngsta har tydligen slutat med sin Nap mitt på dagen. Vilket gör allt så mycket jobbigare! 
Hon tjurar och bråkar. Men vägar att sova... Och jag får mindre vila. Så nu när jag jobbar 10 timmar på en dag så jobbar jag verkligen hela tiden. Innan fick jag lite vila när hon sov och Z var i skolan. men nää tydligen inte. Jag ska försöka vänja tillbaka henne. 
Annars har det gått bra. 
Jag tycker verkligen om mina två små flickor. Dom är söta och snälla (när dom vill) 
Ibland  är dom monster. Men man blir ändå så glad när dom springer med öppna armar mot en.
L väljer liksom bort sin mamma för mig ibland, kunde jag aldrig tänka mig att hon skulle göra i början. Och ändå har jag bara varit här i snart 2 månader.... 2 månader. Är det mycket? Känns det som två månader? humm vet inte riktigt... Det känns som en evighet sen jag åkte men ändå som att det var igår.

Redan helg imorgon! Häääärligt! 
Vet inte riktigt vad jag ska göra, men jag kommer väl sitta ihop med mina kvinnor som vanligt :D Och det gillas!

Jag vet inte vad det är för fel på mig, men alla barnprogram som mina barn kollar på gör mig hjärntvättad.
de senaste timmarna har jag suttit och sjungit på Team Umizoomi låten... Den går runt och runt i mitt huvud. För att inte tala om Pinky dinky doo, fresh beat band, yo gabba gabba, jack's big music show.... Allt fastnar i huvudet! 


Våran hoppborg som vi använder flitigt. ( det slutar alltid i tårar) eller börjar i tårar för den delen med. Men det är kul!

Dom är så söta. Jag vill så gärna visa dom. Men neeej. 



På tal om den här lillfisen så var så för rolig igår! Jag höll på och dö av skratt.
Hon tog såklart inte sin nap men vi lekte lite istället. 
Och då tog hon på sig sin filt (båda mina flickor har "snuttefit", ganska stora filtar)
Hon slängde den över huvudet och hon såg ingenting. Sen sprang hon. Hon höll på att skrämma livet ur mig. Men det var så roligt! hon sprang in i stolar och bord och väggar. Jag passade ju förstås henne och hon sprang inte in i något hårt. Vill inte att dom små godingarna ska skada sig i onödan. Men oj vad jag skrattade! 
Det var som hämtat ur "Americas home videos". Hahah



Förresten har jag världens roligaste Skype dialog med Madeleine och Nathalie. Jag döööör! Tack för att ni finns tjejer!



CarroH

Det syns ändå att hon e söt! Mums!

2010-12-03 / 08:21:16
emilia

hahah, jag kan säga att nu när jag bytt familj och tar hand om en äldre tjej så är de där barnprogrammen det siiiista jag saknar!!! "what's gonna wooork? teeeeaaamwork" haha, varje dag man slipper höra den är en blessing! KRAM

2010-12-03 / 15:37:13
URL: http://emiliaochusa.wordpress.com
Eije

Tänk så olika traditioner vi har. Over there struttar folk runt i sina hem och som jag förstår julpyntar.

Du är snart väldigt vältränad när det gäller att ta hand om barn. Den där hoppborgen, finns den inomhus?

vi beundrar dig ofta när vi läser din härliga blogg, inte minst avseende ditt sätt att berätta om det du pysslar med.

Jag tror ju ett antal saker om amerikanare, men vad tycker du skiljer S o USA mest åt?

Igår julpyntade Birgitta och jag satt som vanligt vid datorn och höll på.

Vi ser fram emot nästa blogginlägg.



Kramar

MoM

2010-12-05 / 12:16:45
Karin

Oh nej!

Nu missade jag dig på Skype igen. Du måste ha ringt precis när jag gått utt för att ta en promenad, i det härliga snöfallet. Tack för att du håller oss uppdaterade på din blogg. Har du läst dina mejl?

Sköt om dig!

Kram från mamma

2010-12-05 / 20:30:09
Kajsa

Lisa! Saknar dig! Hoppas du har det bra darborta och kul att sjalen har kommit fram! Har ocksa julpyntat hos familjen vi bor hos, jatteskumt att pynta platsgran med typ 25 graders varme och sol utanfor. Men du har det ganska vintrigt va? Den har julen kommer bli helskum... fast pa ett kul satt!



Manga Kramar

Kajsa

2010-12-05 / 22:50:59
Nils

Du verkar ha det riktigt trevligt där borta. Synd att du inte får så mycket vila om dagarna, men då får du ta vara på tiden.

MÅNGA KRAMAR!

2010-12-06 / 17:47:46
URL: http://nilshammarang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback