14 dec - Love is all you need.

Sov dåligt inatt igen, sjukt jobbigt. Sömn behöver man när man jobbar med barn.
Dagen började med att jag kommer ner och möts av två glada barn. Härligt!
Lyfter upp Lila och då "Smäller" det till i en muskel vid ryggen. AJ! Det gör liksom ont när jag andas. Precis vid skulderbladet med. Ajaj... Vet att jag har haft dfet någon gång innan. 
Sen fortsätter vi morgonen och jag har ont. 
Tills pappan ska gå, då han kommer upp igen och säger "du måste få ut flickorna ur huset direkt"
Det visar det sig att vi verkar ha en gasläcka. Luktar gas på hela undervåningen... Så ut i kylan helt oförberedda. Jag gjorde Z lunchbag på två sekunder typ. Så då hade vi ungeför två timmar att döda innan vi skulle till skolan.
Kallaste dagen hittills med! Flera minus. 
Vi beger oss till biblioteket och försöker döda lite tid där. Har inget bibliotekskort dock. Tänkte att jag kunde öppna ett ändå. Men det fick jag inte för att jag inte hade något papper på att jag bor här med mig...
Jaha. två sura ungar på köpet för att dom inte fick böckerna med sig.
Sen går vi till skolan. Fryser ihjäl.
Sen får vi komma tillbaka till huset. Någon gasläcka var det inte. Men något var det. Så kaos med det.
Lila tar iaf en nap! Tack och lov. Det gör jag med på soffan... Skööönt. 
Sen fortsätter dagen och jag har ont i ryggen. Fram och tillbaka från huset till skolan och dansklass. Det gör sällan L glad, speciellt inte nu när man måste klä på och av henne heeeela tiden. Vi går ju överallt.
Så L var lite bitter då och då.
Min värdmamma kommer hem jättesent. Barnen vill leka massa jobbiga lekar. Och jag har fortfarande ont i ryggen. Men Z tycker gott allt jag kan lyfta henne ändå.
Mitt tålamod vill inte alltid hålla liksom.
Så två små monster var dom idag ibland....
Sen kommer jag ner till brevlådan. Och där ligger det ett stort paket från familjen.... Och ett brev från Mormor och Morfar.
Så nu sitter jag här och snyftar.
Så himla fint! 
Har aldrig blivit så glad över att få något på posten innan.
Att ni bara tänkte på att skicka saker. Och så fina saker. Det gör mig väldigt lycklig! 
Att jag ska få julklappar i år med. Tack!





Lite paket, pyssel, fingerdockor, julpynt, ljudbok... Fint! Tack!!

Och ja, jag måste täcka över adressen på paketen. Men om någon vill ha min adress är det bara att säga till :D

Nils

Vad synd att du hade ont i ryggen hela dagen, men jag hoppas att det går över.

Vad kul att du blev glad för paketen!

KRAM!

2010-12-15 / 15:32:37
URL: http://nilshammarang.blogg.se/
Karin

Bra att paketet kom fram i tid!

Ta väl hand om din rygg.

Ja, att vara au-pair är ett krävande heltidsjobb. Det går inte att ta det lugnt på jobbet precis, även om man är lite krasslig. Det är precis på samma sätt när man är lärare. Jag kan ju inte be halva klassen gå ut, bara för att jag är lite halvsjuk en dag. Det är precis som om eleverna är ännu mer kontaktsökande sådana dagar.

kram mamma

2010-12-15 / 21:39:27
Karin

Bra att paketet kom fram i tid!

Ta väl hand om din rygg.

Ja, att vara au-pair är ett krävande heltidsjobb. Det går inte att ta det lugnt på jobbet precis, även om man är lite krasslig. Det är precis på samma sätt när man är lärare. Jag kan ju inte be halva klassen gå ut, bara för att jag är lite halvsjuk en dag. Det är precis som om eleverna är ännu mer kontaktsökande sådana dagar.

kram mamma

2010-12-15 / 21:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback